Hi han dos ferramentes de la web 2.0 que s'empren molt sovint a l'ambit educatiu, ens referim a les webquest i les caceres del tresor, el perque d'aquesta difusio a l'aula ordinaria es deu a que son l'eina perfecta per a dur a terme unitats didactiques utilitzant les TIC com a recurs de recerca d'informacio i produccio de coneixement. A mes propicia un clima de treball col·laboratiu i provoca que els alumnes i el mestre treballen conjuntament en un proces de guia, pel cual el docent proporciona una serie de materials didactics mitjançant enllaços i els discents extrauren i sintetitzen la informacio que necessiten per a contestar a les questions proposades.
Les Webquest poden plantejar-se tant per a llarg com per a curt termini, les primeres es desenvolupen durant un periode d'una setmana fins a un mes, ja que el nombre d'activitats es major i s'enfoquen a un producte final mes el·laborat, les de curt termini en canvi es planifiquen per a una, dos o tres sessions de classe i es centren en l'adquisicio i integracio del coneixement d'un tema particular.
El principal desatvantatge de la webquest es la veracitat o falsetat de la informacio que trobem a la xarxa, ja que aquesta no es sempre correcta i pot provocar confunsio en els alumnes a l'hora de seleccionar-la o entendre el seu significat, es per aço que es necessaria una supervisio constant i una seleccio personalitzada del mestre per a que els xiqets centren la seua investigacio en material segur.
La webquest es construeix a partir de 6 parts:
-Introducció:es presenta el tema que es desenvolupara durant la webquest i es dona una idea general del que podran veure, aço desperta l'interes dels alumnes i els motiva a realitzar la webquest.
-Tasca:principalment es mostra l'objectiu final de la webquest i es detallen els pasos que es duran a terme al realitzar les activitats.
-Procés:es mostren totes les activitats, punts i recursos que empraran els alumnes per a tenir els coneixements necesaris i respondre a les questions proposades a la webquest.
-Avaluació:es on s'estableix allò que es tindrà en compte a l'hora de la revisió de l'activitat per part del docent.
-Conclusió: engloba la reflexio del proces, una vegada s'han finalitzat els anteriors punts.
-Orientacions per al professor: suggeriments per a emprar aquest recurs de manera efectiva a classe.
Ara parlarem de la cacera del tresor, que es troba dins de les webquest, com a sub-tipus, aquesta presenta una serie de preguntes amb els recursos de la xarxa necesaris per a contestar a les questions proposades per el docent, normalment amb respostes el·laborades. Una vegada es contesten a les primeres preguntes, trobem la "Gran Pregunta", on l'alumne ha de juntar tots els coneixements adquirits durant el proces d'investigacio i formar una pregunta que tambe incloura opinions personals, si cal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada