La tendència que va defendre a les seues obres d'art es pot encasellar a la avantguarda europea, però amb algunes diferències, com el sentit dramàtic, violent i la recerca de tombar el vell ordre social, per la qual cosa podem anomenar a aquesta variant "estridisme".
La inspiració de Frida Kahlo estava basada en el realisme, el surrealisme i el simbolisme, captant tot el que la envoltava. Aquest estil propi va pdoer donar-li problemes si no hagues popularitzat aquest tipus d'bres d'art en un altre lloc que no fora Mèxic.
Hi han alguns aspectes que també van influir a la creació d'obres de caràcter dramàtic, com per exemple, la fràgil salud que patia, el accident que va tenir de petita i el primer matrimoni fallit.
Va començar la col·lecció d'autoretrats quan va patir l'accident, podem apreciar l'estil nomenat anteriorment en l' "Autoretrat amb vestit de vellut"(1926), pintura a l'oli. Pertanyent actualment a Alejandro Gómez Arias, Ciutat de Mèxic.
S'aprecia la influència de la pintura mexicana dels retrats del segle XIX, mentre que per un altre costat recorden la pintura europea. Es representa de mig cos i de tres quarts el gir de la cara, amb un coll més llarg del normal. Frida exposa, com mai més en cap altre retrat, els seus sentiments, amb la seva pell de color clar que contrasta amb el fons fosc. En aquesta pintura, sens dubte, Frida volia mantenir o recuperar l'amor que ja temia haver perdut.
Altres autoretrats molt coneguts van ser:
Autoretrat El temps vola (1929) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat (1930) Pintura a l'oli, Museum of Fine Arts, Boston.
Autoretrat amb collaret (1933) Pintura a l'oli sobre metall. Col·lecció Gelman-Ciutat de Mèxic.
Autoretrat very ugly (1933) Pintura al fresc. Col·lecció privada.
Autoretrat The Frame (1938) Pintura a l'oli sobre vidre i alumini. Centre Georges Pompidou, París.
Autoretrat amb mico (1938) Pintura a l'oli. Albright-Knox Art Gallery, Búfal.
Autoretrat amb collaret d'espines (1940) Pintura a l'oli. The University of Texas, Austin.
Autoretrat amb mico (1940) Pintura a l'oli. Col·lecció Otto Atencio Troconis, Caracas.
Autoretrat dedicat al Dr. Eloesser (1940) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat amb trena (1941) Pintura a l'oli. Col·lecció Jacques i Natasha Gelman, Ciutat de Mèxic.
Autoretrat com Tehuana (1943) Pintura a l'oli. Col·lecció Jacques i Natasha Gelman, Ciutat de Mèxic.
Autoretrat amb micos (1943) Pintura a l'oli. Col·lecció Jacques i Natasha Gelman, Ciutat de Mèxic.
Autoretrat amb changuito (1945) Pintura a l'oli. Fundació Robert Nrady, Cuernavaca.
Autoretrat amb els cabells a l'aire (1947) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat (1948) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat amb el retrat de Diego al pit i Maria entre les celles (1953-54) Pintura a l'oli. Parador desconegut.
Totes aquestes obres les podem visualitzar a YouTube, mitjançant aquest enllaç documental:
https://www.youtube.com/watch?v=i7iq6WF5s0U
S'explica, també de forma més extensa, com va ser la vida de Frida Kahlo.Va ser tan afamada que actualment hi ha un museu dedicat a ella anomenat " La Casa Azul".
Va començar la col·lecció d'autoretrats quan va patir l'accident, podem apreciar l'estil nomenat anteriorment en l' "Autoretrat amb vestit de vellut"(1926), pintura a l'oli. Pertanyent actualment a Alejandro Gómez Arias, Ciutat de Mèxic.
S'aprecia la influència de la pintura mexicana dels retrats del segle XIX, mentre que per un altre costat recorden la pintura europea. Es representa de mig cos i de tres quarts el gir de la cara, amb un coll més llarg del normal. Frida exposa, com mai més en cap altre retrat, els seus sentiments, amb la seva pell de color clar que contrasta amb el fons fosc. En aquesta pintura, sens dubte, Frida volia mantenir o recuperar l'amor que ja temia haver perdut.
Altres autoretrats molt coneguts van ser:
Autoretrat El temps vola (1929) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat (1930) Pintura a l'oli, Museum of Fine Arts, Boston.
Autoretrat amb collaret (1933) Pintura a l'oli sobre metall. Col·lecció Gelman-Ciutat de Mèxic.
Autoretrat very ugly (1933) Pintura al fresc. Col·lecció privada.
Autoretrat The Frame (1938) Pintura a l'oli sobre vidre i alumini. Centre Georges Pompidou, París.
Autoretrat amb mico (1938) Pintura a l'oli. Albright-Knox Art Gallery, Búfal.
Autoretrat amb collaret d'espines (1940) Pintura a l'oli. The University of Texas, Austin.
Autoretrat amb mico (1940) Pintura a l'oli. Col·lecció Otto Atencio Troconis, Caracas.
Autoretrat dedicat al Dr. Eloesser (1940) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat amb trena (1941) Pintura a l'oli. Col·lecció Jacques i Natasha Gelman, Ciutat de Mèxic.
Autoretrat com Tehuana (1943) Pintura a l'oli. Col·lecció Jacques i Natasha Gelman, Ciutat de Mèxic.
Autoretrat amb micos (1943) Pintura a l'oli. Col·lecció Jacques i Natasha Gelman, Ciutat de Mèxic.
Autoretrat amb changuito (1945) Pintura a l'oli. Fundació Robert Nrady, Cuernavaca.
Autoretrat amb els cabells a l'aire (1947) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat (1948) Pintura a l'oli. Col·lecció privada.
Autoretrat amb el retrat de Diego al pit i Maria entre les celles (1953-54) Pintura a l'oli. Parador desconegut.
Totes aquestes obres les podem visualitzar a YouTube, mitjançant aquest enllaç documental:
https://www.youtube.com/watch?v=i7iq6WF5s0U
S'explica, també de forma més extensa, com va ser la vida de Frida Kahlo.Va ser tan afamada que actualment hi ha un museu dedicat a ella anomenat " La Casa Azul".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada