Troba tot el que necessites

diumenge, 17 d’abril del 2016

La diversitat d'artistes en les avantguardes històriques. Cindy Sherman.

Cindy Sherman va naixer el 19 de gener de 1954 a Nova Jersey i és una artista, fotògrafa i directora de cinema nord-americà.
Sherman és una de les representants més importants de la fotografia de postguerra a Nova York, va exhibir més de tres dècades de treball al Museu d'Art Modern. 


Artista, fotògrafa i directora de cinema nord-americà. Al girar la càmera cap a si mateixa, Cindy Sherman ha estat una de les fotògrafes més respectades del segle XX. Tot i que la majoria de les seves fotografies són imatges d'ella, però, aquestes fotografies no són autoretrats. Sherman les utilitza com un vehicle per a una varietat de temes del món modern: el paper de la dona, el paper de l'artista i molts més. A través d'una sèrie de diferents obres, Sherman ha plantejat difícils i importants preguntes sobre el paper i la representació de les dones en la societat, els mitjans de comunicació i la naturalesa de la creació de l'art.

Durant els anys setanta, Sherman va jugar un paper important en la reestructuració feminista del cos, moviment originat i mantingut per les dones. La pròpia Sherman, especialment en els seus començaments, va crear infinitat de personatges amb gran quantitat de rostres i cossos. La seva importància com a artista resideix en açò, ja que en el seu deliberat intent de revelar la naturalesa interpretativa femenina, Sherman adquireix múltiples i variats rostres. Els éssers que emergeixen dels seus brillants transformacions pertanyen al glamour de la indústria cinematogràfica dels anys 30 i 40, quan la bellesa femenina era la clau per vendre entrades.


Podem destacar diverses obres, com ara "Fotograma sense títol # 14" (1978): presenta a Sherman amb un vestit negre i collaret de perles en una habitació amb un tocador i una taula. Veiem l'esquena de Sherman i un reflex de la taula, amb un got de vi i una cadira, al mirall. El seu aspecte, intensificat per la seva mà recolzada a la galta, sembla alerta, fins i tot lleugerament aprensiu. De nou la seva mirada es dirigeix cap a algú o alguna cosa que no veiem. El seu atractiu físic defineix la fotografia.
 


A continuació s'exposen altres obres, relacionades amb l'estil que utilitza per a representar-les:

-Artificialitat (horripilants i grotesques): Sin título#177 (1987), Sin título#250 (1992)
-Transgresió (conductes bones i males): Sin título#183 (1988), Sin título#224 (1990)


Ara parlem d'aquest treball més actual, dels últims 10 anys, on reinvindica l'oblid de la bellesa antiga, que amarga a l'autora i la obliga a comunicar la seua ira mitjançant les fotografies. L'exemple perfecte el trobem a Sin título#465 (2008), on es presenta com una gran dama a les afores de Central Park; porta un vestit de paraula d'honor i un collaret de perles. Es veu també una arracada enorme. Podem apreciar les arrugues sota el coloret de les galtes i sobre els llavis. El seu cos girat a mitges apunta intensament a l'espectador.

Per últim cal comentar que ha participat activament en la indústria cinematogràfica, participant d'actora i de directora. En aquest últim cas deixe al capdavall un enllaç de la pel·lícula:
Office Killer (1997) Directora: Cindy Sherman | Escritors: Tom Kalin, Elise MacAdam, Elise MacAdam, Cindy Sherman | Plantilla: Carol Kane, Molly Ringwald, Jeanne Tripplehorn. Duració: 82 min, 95 min edició Argentina. A color

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada