Troba tot el que necessites

dissabte, 23 de maig del 2015

TEMA 2: INTEGRACIO DE LES TIC A L'EDUCACIO

Dintre de la manera d'emprar les TIC al centre educatiu, podem diferenciar quatre paradigmes que es diferencien entre per la manera de treballar o desenvolupar els coneixements, aquestos son:

-Paradigma conductista: L'esser huma apren les conductes de manera mecanitzada.

-Paradigma cognitiu: Es basa en el desenvolupament del coneixement mitjançant els processos afectius i cognitius del individu.

-Paradigma constructivista: Semblant al cognitiu, ja que treballa mitjançant els processos cognitius i afectius, pero aquestos es troben dins d'un escenari d'aprenentatge.

-Paradigma ambientalista: Els individus interaccionen directament amb el medi ambient, aixi, les activitats solen portar-se a terme en espais oberts.

Les TIC tambe afecten directament al disseny de com ensenyar a classe, per aço hem de fer incis en cinc caracteristiques d'aquest:

-La motivacio s'aconseguira principalment per mitja de reforços positius externs.

-Els continguts i objectius estan clarament definits.

-L'avaluacio es sol realitzar una vegada s'aconseguix el producte final, el que provoca que es deixe de banda tot el proces que s'ha realitzat per a aconseguir el resultat de tot aquest treball.

-Tots el coneixements dificils d'aprendre es podran descomposar en activitats mes senzilles, tant per a realitzar com per a evaluar-les.

-El curriculum es tancat i obligatori, per tant s'ha de respectar.

A continuacio corem com ha evolucionat el model d'ensenyament-aprenentatge, aquest ha arribat a caracteritzar-se per:

-Els continguts es centren completament en el que es troba al curriculum.

-Aprendre es adquirir els coneixements rebuts.

-El paper actual del professor es ensenyar i transmetre els coneixements, transformant aixi la informacio que dona als alumnes en l'aprenentatge que aquestos necessiten.

-L'alumne es qui ha d'adquirir tots aquestos coneixements que el docent ofereix.

Una vegada hem deixat clar l'evolucio del model d'E-A, ens centrem en la forma d'integrar les TIC a l'educacio:

-Gracies als mitjans dels que disposem, es pot transformar la realitat.

-Tot mitja ha d'estar contextualitzat en una serie de procesos complexos.

-Els mitjans s'utilitzen sempre preguntant-nos"per a qui", "com va a usar-se" i "que s'espera aconseguir".

-Tots els mitjans s'han de justificar segons els proces comunicatiu i depen de les estrategies i tecniques didactiques que utilitzem.

Amb aquesta integracio de les TIC al context educatiu, han aparegut nous rols de mestres, aquestos son:

-Dissenyadors.

-Orientadors.

-Els que consulten informacio.

-Avaluadors i selecsionadors de recursos TIC.

-Avaluadors continus.

 Per a finalitzar aquest tema, trobem set dimensions de l'alfabetitzacio digital:

-Dimensio investigadora(Us de les TIC per investigar i extraure informacio que necessitem).

-Dimensio critica(Diferenciar beneficis i costos d'utilitzar les TIC).

-Dimensio de recursos(Coneixer metodes per a trobar els recursos que necessitem).

-Dimensio de tecnologies incipients(Comprendre les innovacions tecnologiques i aprendre d'aquestes).

-Dimensio del pla de publicacio(Ser capaç de difondre i publicar informacio de manera eficient).

-Dimensio socio-estructural(Comprendre el mon que ens envolta i com les TIC influeixen en la vida diaria).

-Dimensio d'eines de treball(Coneixer com es i com emprar el programari).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada