Troba tot el que necessites

dissabte, 23 de maig del 2015

TEMA 1: LES TIC I L'EDUCACIO PRIMARIA

Tots els coneixements que aprendrem en aquesta materia tenen una base que ens fa entendre que les TIC i l'educacio primaria actualment estan molt unides, tot gracies al Pla Tic que porta a terme el centre i que ens ajudara a entendre la importancia d'utilitzar aquestes ferramentes a l'hora d'impartir una classe.

El Pla TIC es un projecte impulsat pel Ministeri d’Educació en col·laboració amb les conselleries, per reforçar la integració de les TIC i el coneixement dels centres Educatius. S'integra en el pla curricular de centre. L'objectiu principal d'aquest es millorar la competencia digital i el tractament de la informacio, integrant aixi les TIC com a eina de treball dins de l'ambit escolar.

Les principals caracteristiques del Pla TIC son:

-Objectius a curt, mitja i llarg termini, de maera que establim unes expectatives mitjançant els projectes que realitzem a classe amb els alumnes.

-Les activitats que es porten a terme a classe amb les TIC han d'estar contextualitzades, ja que els alumnes han de poder participar, es per aço que com a docents una de les nostres tasques ha de ser emprar estrategies amb les quals tots puguen treballar en les mateixes condicions.

-Ha d'estar consensuat, el que volem dir amb aço es que el Pla Tic ha d'acollirse per tots els membres de la comunitat educativa, de manera que ho treballen tots amb unes pautes determinades.

-Ha de ser flexible i viable, per ha que aquest puga adaptar-se a les necessitats dels alumnes o dels docents, tambe es tindra en compte els recursos del centre per a que puga acollir-lo sense cap problema.
-Per ultim ha d'estar organitzat perque aixi tots els components de la comunitat educativa podran tenir sempre un guio estructurat de com utilitzar i emprar les TIC de manera mes efectiva.

Ara vorem els elements del Pla TIC:

-Objectius generals del Pla TIC
1.Referits a la gestio de recursos.
2.Referits a la formacio del professorat.
3.Referits a la comunitat educativa.
4.Referits a la gestio del centre.

-Contextualitzacio del Pla TIC
1.Caracteristiques socials, economiques i culturals de l'alumnat i les families.
2.Trajectoria del centre en el referit a l'us de les TIC.
3.Descripcio dels recursos generals disponibles.
4.Caracteristiques dels docents.

-Competencia digital i tractament de la informacio a la programacio de l'aula

-Estrategies de coordinacio, elaboracio i difusio dins del centre
1.Tasques dinamitzades.
2.Tasques d'elaboracio, difusio i revisio del pla TIC.
3.Tasques organitzatives.

Tractament de la informacio i competencia digital en el Pla TIC:
-Que es? Es l'habilitat per a cercar, obtenir, processar i comunicar informacio de manera que aquesta es transforme en coneixement.
-Quina finalitat te?
1.Aprendre sobre les TIC.
2.Aprendre de les TIC.
3.Aprendre amb les TIC.

Competencia digital en el Pla TIC:

-Es l'habilitat que ens permet cercar, processar, comunicar i transformar en coneixement la informacioa la vegada que aprenem sobre les TIC. S'estructura en:
1.Coneixement(Teoria).
2.Destreses(Practica).
3.Actituds(Interes personal).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada