Actualment ens trobem en una etapa tecnologica on emprem la web 2.0, pero no sempre ha sigut aixi, abans d'aquesta trobavem la 1.0. Cadascuna d'aquestes te unes caracteristiques concretes que a continuacio expose:
-La web 1.0 es caracteritza per l'us de pagines web estatiques on l'usuari sols podia llegir el contingut i vidualitzar aquestes dades mitjançant un navegador web, a mes aquestos continguts eren produits pel webmaster i l'estructura de treball es basava en la de client-servidor.
Per a treballar amb la web 1-0 era necessari tenir un programari client instal·lat en l'ordinador.
-La web 2.0 en canvi, esta considerada com l'evolucio de la 1.0, en la qual podem interactuar entre els usuaris de forma que tots podem ser autors de la informacio. L'escriptura web es compartida i es visualitza gracies al navegador amb lecots RSS, per ultim destacar que la unitat minima d'aquesta web en el referit a contingut, es el post o l'aticle i que aquest contingut que podem trobar es dinamic.
Per a treballar amb la web 2.0 no es necessari tenir instal·lat un programari client a l'ordinador.
La web 2.0 compta amb un gran ventall d'aplicacions que podem utilitzar depenent de l'activitat que es desitja, com per exemple:
-Expressar, crear i publicar(Blog,Wiki).
-Compartir, publicar i cercar informacio(PodCast, Youtube, Flickr, SlideShare, Del·licious).
-Xarxes socials(Facebook, Twitter).
-Oci amb xat(SecondLife,Habbo).
-Recerca d'informacio interessant(GoogleReader, XML, BlogLines).
Per ultim parlare de les implicacions educatives de la web 2.0, molt present actualment en el ambit educatiu:
-Augment de l'interes i la motivacio de la comunitat educativa.
-Espai soacial horitzontal i ric en recursos que ens proporcionen informacio.
-Orientat tant al treball autonom con al col·laboratiu(treballs en grup).
-Fomenta l'expressio de l'individu i els sentit critic i creatiu.
-Permet investigar i compartir recursos per a desenvolupar el nostre coneixement i aprendre amb el proces d'aquesta recerca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada